سیاه‌چاله

منِ گُنگی که خواب نمی‌بینم

سیاه‌چاله

منِ گُنگی که خواب نمی‌بینم

سیاه‌چاله

آسمان را نمی‌خواهم
قفس هم برایم زیاد است
مرا همین
حبس شدن در سیاه‌چاله‌ی چشمانت
کافی‌ست!

منوی بلاگ

پیری

جمعه, ۱۹ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۳۷ ب.ظ

1.من به سال‌مندها احترام خاصی می‌ذارم و دوست‌شون دارم ولی خب بعضی وقت‌ها خیلی حرص می‌دن. مخصوصا اگر توی یه مراسمی مسئول باشند، بعضی‌هاشون واقعا غیرقابل تحمل‌اند از بس با طرح‌هایی که اجرایی و خوب‌اند مخالفت می‌کنند!

2.یه خصلت هست که توی پیری خودشو زیاد نشون می‌ده، من بهش می‌گم خرفت‌یت! خرفت توی لغت‌نامه به معنی کودن و کندذهن‌ه ولی من منظورم این معنا نیست. منظورم اصلی من این‌ه که پیرها یه خصلت یک‌دنده‌گی پیدا می‌کنند و فقط حرف‌ خودشون رو قبول دارند و در قاموس‌شون نمی‌گنجه که فرد دیگه‌ای حرف‌ش درست باشه. البته توی جوان‌ها هم هست ولی دُزش پایین‌تره و کم‌تر دیده میشه.

به شخصه به شدت می‌ترسم که توی پیری این خصلت رو پیدا کنم!

3. افلاطون معتقد بوده که برای تشکیل جامعه‌ی آرمانی باید سال‌مندان را(به جز آن‌هایی که برای حفظ نظم و تعلیم و تربیت جوانان لازم‌اند) به نقاط دور فرستاد، چون وجود آنها مانع رشد جوانان می‌شود.

4. با این‌همه برید دست پیرهای اطراف‌تون مخصوصا پدربزرگ و مادربزرگ‌هاتون رو ببوسید. :)

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۱۹
مجید ت

پیری

نظرات  (۱۲)

من از پیری بدم میاد خیلی همیشه دعای ثابتم اینه خدایا منو جوون مرگ کن
پاسخ:
من‌هم بدم می‌اد ولی از مرگ هم می‌ترسم . . .
۱۹ تیر ۹۴ ، ۱۳:۱۰ اقای روانی
راستشو بخوای احتمالا همه همینجوری میشیم و کاریشم نمیشه کرد :))
پاسخ:
نههههه :(
خوب نیست، متنفرم از این خصلت :اسمایلی سر به دیوار کوبیدن:
۱۹ تیر ۹۴ ، ۱۴:۲۱ مترسک ‌‌
پیرو صحبتای دوست عزیزمون (افلاطون!) مرحوم استیو جابز معتقد بود «مرگ نوآوریه» دقیقاً بابت همین که طرز فکرای کهنه و پوسیده از رده خارج بشن و تازه‌ها به عرصه برسن...
پاسخ:
دست‌ش درد نکنه. روح‌ش شاد باشه به خاطر این حرف :)
۱۹ تیر ۹۴ ، ۱۵:۳۴ آقای سر به هوا ...
سلام
پست آخرتو خوندم ! سبک نوشتنت رو دوست دارم
اگر با تبادل لینک موافقی منو با عنوان " دلنوشته های آقای سر به هوا " لینک کن و بعد خبرم کن تا منم لینکت کنم
راستی ! یادت نره عنوان لینک + آدرس وبت رو برام بفرستی
منتظرتم
پاسخ:
ممنون
حتما
۱۹ تیر ۹۴ ، ۱۶:۳۸ نمیدونم اسمم چیه؟

سلام. این ترانه از یغما گلرویی ترانه سرای عزیز کشورمان است..... حتما بخونیدش

روی‌ آسمون‌ نوشتن‌ : « آی‌ ! پَرَنده‌ ! پَر زده‌ بَس‌ ! »
با کسی‌ شوخی‌ ندارن‌ ! اینجا حرف‌ْ حرف‌ِ گلوله‌س‌ !
پَر بگیر از دِل‌ِ این‌ دام‌ ! زندگی‌ یعنی‌ نمُردن‌ !
بَدتَر از طعم‌ِ نفس‌ نیست‌ ، طعم‌ِ این‌ مرگ‌ِ مقدّس‌ !

آسمون‌ قُرُق‌ نمیشه‌ ، با رَجَزخونی‌ِ صیاد !
خوش‌صداتَر از سکوته‌ ، انعکاس‌ِ سرخ‌ِ فریاد !
بگذر از مرزِ گلوله‌ ! که‌ ترانه‌ رنگ‌ِ خون‌ِ !
نگو مُردن‌ِ پَرَنده‌ پُشت‌ِ اَبرا میره‌ از یاد !

آخرِ بازی‌ِ نفرت‌ ، تو بگو که‌ کی‌ بَرَنده‌س‌ ،
وقتی‌ تو قطره‌ی‌ خونِت‌ ، پَر پَرِ صدتا پَرَنده‌س‌ !
دلت‌ُ بِزَن‌ به‌ اَبرا ! خلوت‌ِ قفس‌ رُ بشکن‌ !
پُشت‌ِ میله‌های‌ حسرت‌ ، نبض‌ِ ثانیه‌ گَزَنده‌س‌ !

من‌ واسه‌ دَردای‌ تو قرص‌ِ مسکن‌ ندارم‌ !
اگه‌ تو بخوای‌ به‌ هر سایه‌ای‌ ایمون‌ میارم‌ !
بگو تا یادم‌ بره‌ همین‌ زبون‌ِ مادری‌ !
زندگی‌ توی‌ قفس‌ بهتره‌ یا دَربه‌دَری‌

پاسخ:
خوب بود
:)
مسخره است دلبستن به دقیقه ها و ساعت ها... 
ولی من دلبستم بهشون... 

پاسخ:
راه دیگه‌ای نیست . . .
به چه چیز دیگه‌ای می‌شه دل بست؟
همین دقیقه‌ها منو به کشت‌ن دادند . . .
کشتن چرا ؟!
پاسخ:
چون لحظه به لحظه منو به پرت‌گاه و تاریکی هل دادند!
۱۹ تیر ۹۴ ، ۱۹:۴۹ سهیلا (کاتارسیس)
اون بندگان خدا هم روزگاری جوون بودن و هر آنچه در جوانی کاشتن رو در سالمندی برداشت میکنن. همه که مثل هم نیستن. افلاطون خدا بیامرزدت آخه این چه حرفیه؟!

پیری با سالمندی فرق داره. پیری بیماری و ناهنجاری محسوب میشه و مساویه با فرسودگی و تحلیل رفتن سلولها اما سالمندی یک مرحله از مراحل رشد انسان محسوب میشه.
پاسخ:
اون چیزایی که تو جوانی کاشت‌ن رو تو اون مکان دور(که افلاطون گفته) درو کنند :)
شوخی کردم ولی من مشکل‌م طرز تفکر قدیمی شده و کهنه‌ست
نمیدونستم ممنون
شدیدا خو رای!!!

:)
پاسخ:
شدیدااا!
سختن سخت!! خرفت چه کلمه‌ی بی‌رحمیه.
اما اگه به امتحان معتقدین، باید همیشه یه دردی این وسط باشه!
باید خون آدمو بخوره تا صفت صبر معنی بده.
پاسخ:
همین درد، بَده، طاقت‌فرساست و من مرد امتحان نیست‌م!
۲۰ تیر ۹۴ ، ۰۴:۲۸ آدم ارغوانی
کلمه خرافت قشنگتر نیس؟
پاسخ:
می‌شه به عنوان یه گزینه آوردش روی میز :)
پیرشی خرفیت نگیری صلوات 
پاسخ:
امیدوارم!

حرف بزن حرف بزن سال‌هاست . . . تشنه‌ی یک صحبت طولانی‌ام

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">